**** انتظارحاضر ***** ENTEZAR
فرهنگي، اجتماعي، علمی,دفاع مقدس
چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:6 :: نويسنده : داود**مهندس ساختمان**
بزرگترین کشتی مسافربری جهان امکان حمل 4300 مسافر را بر روی 15 عرشه داشته و بیش از 1300 خدمه برای پذیرایی و فراهم آوردن امکانات رفاهی کامل برای مسافران در سطح آن حضور دارند. بدین ترتیب این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود 6000 مسافر آغاز میکند. این کشتی نه تنها در حال حاضر بزرگترین و لوکسترین کشتی مسافربری جهان محسوب میشود بلکه به احتمال بسیار زیاد این عنوان را تا پایان دهه هم در اختیار خواهد داشت. آخرین اخبار صنعت کشتی سازی حاکی از آن است که عملیات ساخت کشتی «جنسیس» تا اواخر سال 2009 به پایان نخواهد رسید. جالب اینجاست که این کشتی هم توسط شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال سفارش داده شده است. عملیات احداث «اماس فریدام آف د سیز» و دو کشتی مشابه آن، البته با حجمی به مراتب کوچکتر در مرکز کشتیسازی «آکر فینیاردز» در «تورکو» فنلاند انجام شد. این کشتی به محض به آب انداخته شدن توانست عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان را از «کویین مری 2» برباید و خود را به عنوان سلطان دریاها معرفی کند.
در شرایطی که این کشتی در قیاس با کویینمری از 4/2 متر پهنا و 6 متر طول کمتر برخودار است اما تناژ ناخالص واقعی ان که حدود 160000 تن است در مقایسه با 154000 تن کویینمری افزایش قابل توجهی را نشان میدهد. در ساخت کشتیها معمولا مشخصه ای که مورد توجه قرار میگیرد همین تناژ ناخالص آن است. هرچه نسبت تناژ بیشتر باشد به تبع آن فضای فراهم شده در داخل کشتی برای مسافران بیشتر بوده و آسایش بیشتری برای آنان فراهم میشود. تناژ بالاتر البته به معنای توانایی بیشتر کشتی در حمل مسافر نیز میباشد. در حال حاضر «اماس فریدام آف د سیز» دارای بالاترین تناژ ناخالصی است که کشتیهای ساخته بشر تاکنون از آن برخوردار بودهاند. این عنوان تا زمان ساخت «جنسیس» که قرار است از تناژ ناخالص حیرتآوری برابر با 220000 تن برخوردار باشد، همچنان در اختیار این کشتی قرار خواهد داشت. برای درک عظمت این دو کشتی کافی است بدانید که تناژ ناخالص «اماس فریدام آف د سیز» سه برابر کشتی افسانهای «تایتانیک» است و در مورد «جنسیس» این نسبت به بیش از 4 برابر میرسد. نظرات شما عزیزان:
آخرین مطالب پیوندهای روزانه پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان |
||
|